Venim cu o nouă serie de recomandări pentru tinerii pasionați, deținători de categoria A1. Acuma că am trecut deja în revistă modelele din showroom, ne-am decis să facem o listă pentru bugetul fiecăruia cu niște modele de pe piața second-hand.
Începem lista cu un adv: Honda Varadero XL125V.

Motocicletele de 125 sunt deobicei mai mici și înghesuie pasionații mai înalți așa că am început lista cu ceva mai comfortabil pentru ei.
A fost produsă din 2001 până în 2015, are un motor cu 2 cilindri în V. Modelele de după 2007 sunt pe injecție datorită introducerii standardelor Euro III.
Următoarea categorie, cruisere cu motoare în V:


Cel mai probabil acestea sunt cele mai scumpe de pe listă dar și cele mai bine întreținute:
Honda VT125 shadow, Yamaha DragStar XVS 125, Suzuki intruder VL125 cu o mențiune Yamaha Virago XV125.


Shadow-ul și DragStar-ul arată foarte similar, ambele cu aripi lungi și un ghidon lat în schimb Intruder-ul și Virago-ul au un stil mai “Easy Rider”. Virago-ul are niște mici abateri la calitate fată de celelalte 3 în principal la șuruburile în cruce ce sunt mai tot timpul ruginite și în experiența mea personală am rotunjit unul dintre aceste șuruburi ce ținea de capacul filtrului de ulei.
Tot în categoria de cruisere pe lăngă motoarele în V:


Honda Rebel 125, Suzuki Marauder 125, Kawasaki Eliminator 125.
Aceste 3 sunt probabil cele mai ieftine de pe listă cu rățușca cea urât a acestei liste fiind Eliminator-ul.

Rebel-ul are un motor cu doi cilindri paraleli față de cele două care sunt monocilindrice. De data aceasta nu mi-aș pune credința în Honda doar pentru că “Honda îi Hondă”, da dar toate motocicletele sună îngrijorător după 70 de mi de kilometri, recomand să aveți grijă mare când căutați aceste modele pe piață.
Continuăm cu categoria de naked-uri:


Honda cbf 125 și Yamaha ybr 125.
Nu sunt lafel de arătoase ca Cbr-ul sau MT-ul dar sunt motore ieftine și sigure. La finalul zilei, motocicletele de A1 vin și pleacă, din doi în doi ani trec din mâna unui începător la altul cât să formeze experiența necesară de a călători printre mașini prin ploi prin nopți încețosate, să simțim primele trânte în parcare, după o frână pe nisip și să putem să ne ridicăm singuri pe noi și pe motocicleta noastră.
